Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Vildljung - 28 juli 2008 07:42

Ja, nu sitter jag här. Var uppe halv sju idag och ska vara stand-by hela dagen. Om de ringer och vill ha ut mig på jobb. Jag hoppas ju att jag ska få vara hemma en vecka till. Men nu är det tidiga morgonar som gäller igen. Inatt har jag knappt sovit någonting så jag lär nog somna ovaggad ikväll.Värmen håller i sig men igår blev vi hedrade av regn och åska. Det var så skönt. Idag ska Jesper, min sonson, vara här när hans pappa jobbar. En mysig kille så det ska bara bli kul. Annars fortsätter jag med att göra kort. Jag håller på med julkort just nu och det känns lite tokigt men är kul.

Av Vildljung - 28 juli 2008 07:38

Tema: Grilla

1.Har du utegrill, eller kanske en bordsgrill för inomhusbruk?
2 Gasol, el eller kol?
3.Nämn en favoriträtt att göra på grillen eller en sås att ha till?

Mina svar:

1. Jag har en bordsgrill inne och så har jag lånat min sons utegrill som jag använder flitigt.
2. Det är en elgrill.
3. Vi har testat en hel del i sommar men igår grillade vi fläskkarré och det var nog den godaste jag ätit hittills. Annars är jag jätteförtjust i att grilla grönsaker. Det är mums.

Ovido - Quiz & Flashcards