Alla inlägg under januari 2008

Av Vildljung - 30 januari 2008 08:34

Nu är jag sjuk igen. Feber, ont i halsen, värk i kroppen. Jag har sovit elva timmar i natt. Men det är den absolut sämsta tiden i månaden att vara sjuk på. Imorgon har vi bokslut och då blir det mycket jobb. Jag har ju naturligtvis förhoppningen att jag ska bli frisk under dagen.

Jag har tonat mitt hår i mahogny. Det är mörkt, mörkt rött. Jag är nöjd med resultatet. Det går ur på ca 20 tvättar och nästa gång ska jag testa kastanj. Jag var så trött på min "icke-hårfärg" men nu känns det lite bättre. Det är dags att klippa mig igen också. Mitt hår växer jättefort. Det har vuxit flera centimeter på ett par månader.


Av Vildljung - 26 januari 2008 19:47

Ja, så har man fyllt år igen. Man blir bara äldre och äldre. Jag blev bjuden på restaurang av min lillasyster och sen tonade vi mitt hår i mahogny. Nästa gång ska jag testa kastanj.

Idag har vi varit hos Johan och firat oss allihop. Johan och jag fyller på samma dag och Joakim fyllde för ett par veckor sen så vi har slagit ihop firandet. Det blev tårta, bullar och presenter.

Jag har också blivit firad här på nätet. Så jag lägger ut de fina gåvorna jag har fått. Tack snälla ni.

Av Vildljung - 19 januari 2008 14:16

Ja, det kan man verkligen anklaga mig för att vara. Men det händer mycket i mitt liv och jag försöker hinna med allt. Mamma ligger på sjukhuset nu och får hjälp. Hon är fortfarande trött men humöret är som förut. Det känns som att jag fått mamma tillbaka. Däremot hittar de inga fel på henne. Allt är bra och fungerar som det ska. Varför är hon så trött? Är det kroppen som är på väg att ge upp? Hon ska få annat boende snart och det blir bra.

Joakim har anmält sig till arbetsförmedlingen och nu håller vi på att packa. Idag har jag plockat bort julen och sorterat det jag ska ha kvar och det som ska kastas. Jag har storrensning. Snart ska jag ta tag i julgardiner och dukar. Sen är det middag och efter det tar jag mig ut i blåsten och hälsar på mamma en stund.

Håll i hatten!

Av Vildljung - 11 januari 2008 22:16

God fortsättning!

Jag är världens slöaste när det gäller att skriva här. Jag hinner inte tycker jag. Det är alldeles för mycket runt omkring mig. Något tråkigt har jag att berätta. Min älskade katt Lurven avlivades i onsdags pga sjukdom och ålder. Han var den finaste, snällaste katt man kan tänka sig. Han bodde hos mamma sina sista år och där blev han ordentligt ompysslad och bortskämd. Mamma sörjer djupt nu. Hon ligger i sin säng och gråter. Här kommer en fin bild på Lurven. Den är tagen av min son Johan Gustafsson.



Ovido - Quiz & Flashcards