Alla inlägg under augusti 2008

Av Vildljung - 31 augusti 2008 16:46

Här är det ett underbart väder. Solen skiner och det är varmt. Ändå har jag mest varit inne idag. Jag måste få ordning på allt som står inne i stugan. Det ser så trist ut. Men jag har kommit en liten bit på väg idag. Sen har jag diskat, lagat mat och ska diska igen. Och sen är det kvällssaneringen som väntar. Jag är så trött och vill bara sova men det kanske är tristessen med det nya jobbet som spökar. Nu är det slut på ledigheten och dags att kliva upp tidigt imorgon. Tur det är bra folk där iaf.

Av Vildljung - 30 augusti 2008 21:49

Tid över.


1. Lyckas du få tid över till dig själv?
2.Om ja, vad gör du då? Om nej, varför inte?
3. Om du hade en hel dag av ledig tid utan något ansvar för någon annan än dig själv, vad skulle du göra då?


Mina svar:

1. Det händer.

2. Då sätter jag mig vid bordet och gör kort eller så sätter jag mig vid symaskinen och syr på mitt överkast eller så hamnar jag (oftast) framför datorn.

3. Samma som under punkt 2

Av Vildljung - 30 augusti 2008 21:42

Nu var det ett tag sen jag skrev. Jag jobbar på och det är väl lagom kul. Bra folk gör det uthärdligt, dock.

Min micro har brunnit så jag ska skaffa en ny, billig. Eller jag. Johan ska köpa och köra ut den till mig. 

Jag njuter av att ha en fungerande dator. Hela tiden kommer jag på att nu kan jag göra det eller det. Och med xp så har jag nya funktioner som inte fanns på Millennium. Jag lär mig fortfarande.

Idag har det varit fint väder. Jag har tvättat, hängt ut och tagit in det, torrt, igen. Sen har jag plockat här. Jag måste se till att få allt iordning snart. Det ser ut som om Albert och Herbert bor här.

På eftermiddagen somnade jag och nu fryser och svettas jag hela tiden. Undrar om det är något på gång. Jag har ju börjat nytt jobb och tjejen som sitter framför mig var genomförkyld i torsdags.

Av Vildljung - 24 augusti 2008 14:03

Pris och en RAK jag fått.

Av Vildljung - 24 augusti 2008 14:01

Loppis har jag varit på. Jag köpte en kudde, en liten skål med fot och en gammal glasflaska som man köpte grädde i på femtiotalet.

Av Vildljung - 24 augusti 2008 13:59

Två tändsticksaskar är klara. Den ena står det EN på och på den andra MJ. Mamma och lillasyster ska få dem.

Av Vildljung - 24 augusti 2008 13:58

Så är det syhelg. Men jag har inte fått något klart. Jag visar bilder på vad jag håller på med iaf.

Av Vildljung - 24 augusti 2008 13:54

Sen några kort jag gjort på sistone

Äsch, det blev dubbla bilder här men jag vet inte hur man tar bort en så det får ni stå ut med.

Ovido - Quiz & Flashcards