Alla inlägg under november 2007

Av Vildljung - 16 november 2007 22:16

Här kommer en hjärtebonad som jag gjort till min f.d svägerskas 50-årsdag.


Av Vildljung - 16 november 2007 22:14

Den här ska Kajsa få i julklapp. Det ska in en kudde i den också. Ni ser framsidan och baksidan där jag broderat lite.



Av Vildljung - 11 november 2007 20:15

I torsdags fick jag ett ryck och klippte av mig mitt långa hår. Det var behövligt för det såg ut som en risbuske. Innan klippningen hade jag hår ner till där ryggen byter namn. Nu är det strax under öronen. Det är jätteskönt och ser friskt och fint ut.

För övrigt syr jag. Jag har gjort en hjärtebonad till en f.d svägerska som fyller 50 år och en kudde till Kajsa i julklapp. Idag har jag börjat skära till lappar till en kudde till Josefin. Kajsas kudde går i rosa och Finas i lila. Bilder kommer.


Av Vildljung - 3 november 2007 21:22

Idag har jag varit på symässan i Sollentuna och jag är trött men glad. Och nöjd. Jag har med mig en hel del fina tyger hem och de har jag tvättat. Jag vill sy NU men orkar inte för jag är så trött. Vad jag önskar att jag hade mycket pengar och kunnat köpa ännu mer tyg.

Min crazy postcard är klar och ivägskickad. Här kommer en bild.


Av Vildljung - 2 november 2007 14:33

Nu har jag äntligen tagit mig för att skriva här. Tiden bara rusar iväg. Jag jobbar heltid och är rätt trött. Dessutom är jag ensam om att ta hand om mamma. Och att sy på kvällarna är nästan mer än jag orkar med. Men helgerna försöker jag vika åt mina egna intressen. När jag inte är hos mamma.

Den här veckan har jag legat i feber. Jag sov mycket i början men nu mår jag bättre igen. Tack och lov för imorgon ska jag till symässan i Sollentuna. Jag önskar att jag hade obegränsat med pengar så jag kunde förverkliga alla mina idéer. Huvudet är fullt av dem. Egentligen har jag inte tid att jobba. Men pengar måste jag ha förstås. Finns det ingen som kan sponsra mig? ;-)

Nu ska jag se om jag kan hitta på något till middag. Att det ska vara så svårt. Men jag har ingen lust att gå och handla heller så jag får trolla med knäna idag. Plättar med falukorv, purjolök och soltorkade tomater? Skojar bara.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards