Alla inlägg under augusti 2008

Av Vildljung - 24 augusti 2008 13:52

Nu har jag laddat upp massor av bilder. Kvaliteten är lite si och så men jag tror att det ska synas vad det föreställer. Först ut är älgkalven som stod i min trädgård i fredags kväll.

Av Vildljung - 23 augusti 2008 20:17

Jag håller på att bli tokig. Jag är med på en syhelg. Först hade jag mängder att göra idag så jag klarade av det snabbt och sen var det tidig middag men sen kunde jag sätta mig och sy. Jag har inte sytt något på hela sommaren.
Vi skulle sy en kaffefilterhållare. Den såg lätt ut så jag grep tag i första tillräckligt stora tygbit jag hittade. Ett rött med stjärnor på. Okej, julfilterhållare, tänkte jag. Och klippte till alla delar och klistervlieselin och hårt mellanlägg. Sen strök jag fast alla delar och skulle börja quilta. Då har jag inte röd sytråd!!!
Jag tar fram ett nytt tyg och gör om allt från början. Då tar det hårda mellanlägget slut!
Då plockar jag fram ett svart tyg och ska sy ett fodral till ett barnbarns psp. Allt går bra tills jag ska börja sy. Ingen svart tråd!
Jag svär men ger mig inte utan tar fram ett tyg som jag fått av mamma för hon vill ha en kasse av det. Ett vackert men svårsytt tyg. Jag får till själva kassen och börjar med handtagen. Då sitter jag och syr länge utan undertråd!!!

Nu är jag rätt trött på att sy. Men jag ska ta en kopp te och några smörgåsrån med getost och senapsmarinerade fikon. Lite tröst måste jag ha.
Jag måste ju berätta om att jag var på bakluckeloppis idag också. Massa bord att gå och titta på. Jag köpte en sprillans ny kudde med nallar + innerkudde för bara 40 kr. Sen samlar jag på skålar på fot. En sån minivariant hittade jag också. Och en gammal glasflaska som man köpte grädde i på femtiotalet. Jag minns dem från när jag var liten. Jag hade inte så mycket pengar med mig och vi skulle iväg till affären också. Men jag hittade en banankartong i trä och en stor trälåda med lock. Jag sa att om han inte fick det sålt idag så var jag intresserad på måndag. Nu är det bara att hålla tummarna.

Av Vildljung - 19 augusti 2008 19:30

Har börjat jobba idag och jag är tröööööttt

Av Vildljung - 18 augusti 2008 07:33

Frågor1. Brukar du motionera? I så fall vad, hur?2. Föredrar du att motionera själv hemma, eller i grupp eller på gym?3. Vilken motionstyp tycker du är roligast respektive tråkigast?Svar:1. Nej, tyvärr. Däremot har jag ingen bil så jag får gå rätt mycket.2. Skulle jag motionera så ville jag göra det för mig själv.3. Gym är kul och att promenera är trist

Av Vildljung - 17 augusti 2008 21:29

Ja, idag har det regnat och knappt blivit dagsljust. Men jag har fått massvis gjort här. Jag har äntligen börjat sy de lappar som ska vara i ett blockbyte. Till slut ska jag få fem stora block + det jag gjort själv och sen kan jag sy ihop till en bonad, kudde eller vad jag nu vill. Allt i höstfärger och krav att det finns minst ett löv med. Imorgon ska jag kika på ett jobb på Scania. Det ska bli spännande och jag hoppas jag får det.

Av Vildljung - 16 augusti 2008 18:59

1. Var är din mobiltelefon? Bordet2. Var är du? Hemma3. Ditt hår? Lockigt4. Din mamma? Världsbäst5. Din pappa? Död6. Din favoritsak? Datorn7. Vad drömde du i natt? Glömt8. Ditt mål? Rikedomar9. I vilket rum är du nu? Storstugan10. Din hobby? Mångsysslare11. Vad är du mest rädd för? Maktlöshet12. Hur vill du att ditt liv ser ut om sex år? Rikt13. Var var du igår kväll? Här14. Vad är du inte? Pigg16. Vad står överst på önskelistan? Pengar17. Var är du uppväxt? Södertälje18. Vad gjorde du senast? Virkade19. Vad har du på dig? Myskläder20. Din TV? Oinkopplad21. Ditt husdjur? Inget22. Din dator? On24. Ditt humör? Nöjd25. Saknar du någon? Mormor26. Din bil? Ingen27. Vad har du inte på dig? Skor28. Favoritdjur? Får29. Hur var din sommar? Bra30. Älskar du någon? Ja31. Favoritfärg? Rosa32. När skrattade du senast? Nyligen33. När grät du senast? IgårDenna utmaning går alltså ut på att man ska svara med ett ord på ovanstående frågor. Kastar ut utmaningen till alla som vill anta den!

Av Vildljung - 16 augusti 2008 15:24

Jag hittade en rolig sida idag. http://tjuvtittat.se/

Av Vildljung - 15 augusti 2008 19:19

Min mamma har prenumererat på Allers och har fått en väska från Lena Linderholm. Jag är väldigt förtjust i hennes grejor (se länkar) och eftersom mamma tyckte att väskan var alldeles för stor så fick jag den. Gissa om jag blev lycklig. Den rymmer en massa och kan hängas på axeln. Inuti finns en ficka med blixtlås och den stängs även med blixtlås. Jag är sååå nöjd och glad.

Ovido - Quiz & Flashcards