Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Vildljung - 3 februari 2008 14:42

Den här bilden tog Johan i somras när de var ute och hälsade på i min stuga. Bilden är så typisk för mig. Jag skrattar så jag håller på att kissa på mig.



Av Vildljung - 3 februari 2008 14:37

Hur är det nu då? Ska jag orka gå till jobbet imorgon? Jag längtar dit. Men är jag tillräckligt frisk? Jag ska testa.

Igår började det snöa och storma. Och idag är det alldeles vitt ute. Helt onödigt, tycker jag som längtar efter våren. Ska vi ha vinter så kan vi få det närmare jul. Inte i februari. Jag läste i en gammal dagbok från den tiden jag var gift och bodde på landet. Vi hade skaffat tre får och i januari kom de första lammen. Och det var "bara" -20 grader! Grannen hade fått sina första lamm utomhus en natt när det var -30 grader. Har det verkligen varit så kallt här? Så fort man glömmer.

Här kommer en bild på mamma som Johan tog i julas.


Ovido - Quiz & Flashcards