Alla inlägg den 22 december 2007

Av Vildljung - 22 december 2007 20:01

Jag är fortfarande sjuk. Idag har jag fått feber också. Konstig förkylning. Dels kommer allt i fel ordning och dels är den väldigt segdragen. Men nu är nästan allt klart. Jag tar inte så hårt på städning och pyntning. Maten är hemma och det saknas bara någon eller några klappar. All mat ska jag göra i ordning imorgon. Tyvärr fick jag inte tag i någon färdigkokt skinka så jag får koka min själv. Men det går ju bra. Det har jag alltid gjort förr.

Imorgon ska jag alltså koka skinkan. Sen ska jag göra köttbullar på ett kilo färs. Och göra en Jansson. Det är snabbt att fixa så jag kan vila imorgon också.

Att jag inte blir frisk får jag nästan skylla mig själv för. Jag har ju knappast vilat de sista dagarna. Men hur gör man det när julen står för dörren? Från och med nu ska jag vila och ta det väldigt lugnt.

Vi ska fira jul hos Johan i år och när jag kommit hem därifrån så är det bara vila i tre dagar som gäller. Jag ska jobba i mellandagarna men det är bara två dagar. Sen är jag ledig i fyra dagar till. Och så säger jag som jag säger varje år: Nästa jul ska jag börja i tid.

Ovido - Quiz & Flashcards